Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Informacja o działalności podejmowanej w okresie międzysesyjnym.
3.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Turośń Kościelna na 2025r.
4.
Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającego uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Turośń Kościelna na lata 2025 - 2039.
a)
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie przedsięwzięcia pn. „Przebudowa z rozbudową drogi powiatowej Nr 1504B na odcinku od drogi wojewódzkiej Nr 678 do skrzyżowania z drogami powiatowymi Nr 1498B i 1518B wraz ze skrzyżowaniem – Etap I (Gm. Turośń Kościelna)”
5.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wystąpienie Gminy Turośń Kościelna ze spółki Wodociągi Podlaskie Sp. z o.o. oraz zbycie udziału Gminy Turośń Kościelna.
6.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy o partnerstwie na rzecz przygotowania i realizacji projektu pn. „Rozbudowa i wyposażenie Centrów Kompetencji (specjalistyczne ośrodki szkoleniowe, ośrodki wsparcia wdrożeń, centra monitorowania) oraz infrastruktura do zarządzania ruchem pojazdów bezzałogowych jako Ekosystem Innowacji”.
7.
Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającego uchwałę w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości pobierania i wykorzystania dotacji udzielonej szkołom niepublicznym, przedszkolom niepublicznym prowadzonym na terenie Gminy Turośń Kościelna przez inne podmioty niż jednostki samorządu terytorialnego.
8.
Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Kultury w Turośni Kościelnej za 2024r.
9.
Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za okres styczeń - grudzień 2024r. wraz z Oceną Zasobów Pomocy Społecznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Turośni Kościelnej za 2024r.
10.
Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Turośń Kościelna z organizacjami pozarządowymi w 2024r.
11.
Przyjęcie protokołów z Sesji Rady Gminy.
12.
Interpelacje i zapytania radnych.
13.
Wolne wnioski i informacje.